fbpx

Симптоми на паничен напад и како да се справите со истиот

featured image

Многу луѓе во светот доживуваат паничен напад со знаци и симптоми кои се појавуваат брзо, а понекогаш и без предупредување. Овие ненадејни панични напади и огромен страв можат да се случат секому и можат да бидат непредвидливи.
Честопати, без дијагноза, симптомите на панични напади се толкуваат погрешно, па дури може да останат игнорирани. Поради ова, сè поважно е да се разберат причините, знаците и симптомите. Дополнително, важно е да разберат и начините за спречување или лекување на напади на паника на долг рок.

Што е паничен напад?

Паничните напади се дефинираат со интензивни периоди на страв кои предизвикуваат акутни физички реакции, и покрај недостатокот на претстојна опасност или конкретна закана.

Нападите на паника може да се појават како единствена епизода, но можат и да се повторуваат. Доколку истите се повторуваат може да станува збор за посериозно панично нарушување. И иако нападите на паника не се опасни по живот, тие можат сериозно да влијаат на квалитетот на вашиот живот. Третманот на паничен напад, сепак, е многу ефикасен.

Но, што точно предизвикува напади на паника? Според некои професионалци, овие епизоди можат да бидат резултат на зголемена анксиозност што не е решена подолг период. Во други случаи, нападите на паника може да имаат многу јасен поттик, како што е лице кое се плаши од возење над мост, доживеајќи епизода кога се приближува до надвозник.

Кога доживувате паничен напад, имате ненадеен наплив на интензивен страв што предизвикува физичка реакција на вашето тело. Ова може да се случи и покрај тоа што нема вистинска опасност или очигледна причина. Може да биде неверојатно застрашувачки затоа што изгледа како да губите контрола, да имате срцев удар или дури и да умирате.

Симптоми на паничен напад

Додека нападите на паника имаат многу варијации, симптомите обично достигнуваат врв за неколку минути. Некои вообичаени симптоми вклучуваат:

  • Чувство на претстојна пропаст или опасност
  • Страв од губење контрола или смрт
  • Зголемено чукање на срцевиот ритам
  • Потење, треперење или тресење
  • Отежнато дишење или стегање во грлото
  • Гадење, треска, топли бранови или главоболка
  • Вртоглавица, осветленост или слабост
  • Вкочанетост и чувство на нереалност или одвоени лица

Важно е да се напомене дека не секој што доживеал паничен напад има панично растројство. Панично растројство се карактеризира со следниве критериуми:

  • Чести, неочекувани напади на паника
  • Најмалку една епизода е проследена со еден месец или повеќе постојана грижа за доживување на друга, како и постојан страв од последиците од нападот
  • Нападите не се предизвикани од употреба на дрога или друга состојба на ментално здравје

Ако имате паничен напад, иако е непријатно, постојат начини во решавањето на симптомите и деескалирање на ситуацијата. Клучот е управувате со паниката веднаш штом ќе бидете во можност да ја идентификувате.

Во некои случаи, нашите тела ни даваат предупредувачки знаци на претстоен напад на паника – подигнување на срцевиот ритам, побрзо дишење и чувство на страв. Забележете кога овие чувства ќе ве обземат и обидете се да користите техники за релаксација за да управувате со нив. Можете да пробате со длабоко дишење или повторување на мантра. Постојано потсетувајте се дека сте добро и овој момент ќе помине.

Можеби е примамливо да избегнувате ситуации што можат да ја зголемат вашата вознемиреност и да предизвикаат паничен напад, но тој пат не е одржлив на долг рок. Во животот е скоро невозможно да се избегнат сите предизвици, па затоа е од суштинско значење да научите за симпотми на паничен напад и вештини за управување со вашите емоции.

Како терапијата помага да се спречи паничен напад

Терапијата е ефикасен начин да ги идентификувате, лекувате и управувате со вашите напади на вознемиреност и паника. Разговорот со професионален психолог или лиценциран терапевт може да ви помогне подобро да ги разберете епизодите на паника, начините на кои можете да се справите со нив и на крајот да го потврдите вашето искуство. Со текот на времето, исто така можете да дознаете повеќе информации за вашите предизвици, истовремено наоѓајќи стратегии за справување со симптомите на вознемиреност