fbpx

Со појавата на вакцините во Европа, почнуваме да ја гледаме светлината на крајот од тунелот COVID-19. Како што ќе тече вакцинацијата, се надеваме дека постепено ќе започне враќањето на „нормалниот“ живот. Но, вакцината е сè уште далеку од Македонија. Живееме во оваа нова верзија на нашиот свет веќе околу 10 месеци, а за многумина од нас, одржувањето на нашето ментално здравје во добра форма не беше лесно. Бројот на случаи е сè уште висок и сите ние треба да го дадеме својот допринос за да ги чуваме другите безбедни, но има работи што можеме да ги направиме за нас. Грижа за себе во време на карантин е од исклучителна важност.

Еве неколку совети во врска со грижа за себе во ова време.

Излезете надвор (или доведете го сонцето до вас)

Покрај навигацијата во пандемијата, многу луѓе сега се борат со симптоми на сезонско афективно нарушување, познато и како САН. Пократки денови и помалку сончева светлина може да ги влошат чувствата на безнадежност и замор, додавајќи уште еден слој на веќе тешкото искуство на живот во карантин.

Иако може да биде ладно или мрачно каде живеете, обидете се да се обидете да излезете надвор од секојдневието, дури и ако тоа е само за 10 минути пешачење (особено за време кога можете да го видите сонцето). Не само што ќе се чувствувате подобро да погледнете нешто различно од sидовите во вашата куќа, движењето на вашето тело исто така ќе помогне во подобрувањето на расположението и виталноста.

И добивањето малку витамин Д, дури и ако е малку, може да помогне во намалување на чувството на депресија и да го зајакне вашиот имунолошки систем. Можете исто така да се обидете да внесете повеќе сонце во вашиот секојдневен живот, што може да го зголеми нивото на серотонин. Ако работите од дома, поставете ја вашата работна станица покрај прозорец, каде што ќе добиете најмногу зраци, ако е можно.

Дајте приоритет на врските со други луѓе

На почетокот на карантинот слушавме многу идеи за ноќни игри преку Zoom, но како одминуваше времето, заморот од Zoom можеби го не стигна. Може да биде предизвик да поминеме толку многу од нашето време гледајќи на екран, и честопати се чувствува полесно да не правиме ништо и да се втурнувам во нашата изолација. Заморот од видео повици е реален, но ова не го прави поврзувањето со другите помалку важно. Ние сме социјални суштества и чувството на поврзаност едни со други е голем предиктор за благосостојба. И иако секој се справува со пандемијата на уникатни начини, сепак тоа е колективно искуство, а врската со другите може да ни помогне да се чувствуваме помалку сами.

Бидете сигурни дека одвојувате време да се поврзете со семејството и пријателите секоја недела, без разлика дали тоа е во вид на видео разговор, телефонски повик или само некои текстуални преписки. Стремете се кон квалитет над квантитетот. Еден куп брзи или неквалитетни интеракции може да остават да се чувствувате исцрпено наместо да имате енергија. Исто така, запомнете дека поврзувањето со другите преку далечина не мора да значи секогаш да разговарате едни со други цело време. Понекогаш сакаме само да се чувствуваме како да сме во друштво на некој што го сакаме. Обидете се да гледате филм заедно користејќи ја забавата на Нетфликс или правете виртуелен час за соработка.

Задржете ги здравите навики

Кога сите денови ќе се спојат во еден, може да биде тешко да се задржиме нашата типична, здрава рутина. Ова вклучува работи како што е добро јадење, вежбање и спиење околу 8 часа секоја вечер – работи што бараат одредена дисциплина, но имаат голема исплата во однос на нашето расположение и нивоа на енергија.

Ако паднавте во многу од вашите вообичаени рутини, започнете со обид да одржувате по едно мало ветување секој ден. Ова би можело да биде нешто како „си готвам хранлив оброк вечерва“ или „медитирам 10 минути пред работа“. Одржувањето на само едно ветување секој ден ќе направи да се чувствувате помалку поразително и поискусно. Можеби е ефективно да ги преформулирате мислите околу здравите навики што сакате да ги култивирате. Наместо да размислувате: „Морам да направам ____“, размислете зошто сакате да го направите предметното нешто. Ова може да звучи како: „Сакам да го движам своето тело денес, бидејќи знам дека секогаш се чувствувам подобро откако ќе го направам тоа“. И запомнете да си простите за „исклучените“ денови што неизбежно ќе се случат.

Живеењето низ пандемија е ново за сите нас и не е лесно, затоа е во ред ако неколку дена сè што правите е да “џаболебарите”. Обидете се да не дозволите овие денови да ве обесхрабрат да не се обидувате повторно – запомнете дека секој ден е нова можност да направите нешто видливо за себе.

Ако работите на себе и сè уште се чувствувате депресивно или вознемирено, размислете да побарате помош од стручни лица. Терапевт може да ви помогне да работите со болни чувства за време на ова ненормално време и да направите план за подобро чувство. Денес можете да стапите во контакт со лиценциран терапевт преку Разговор.мк – удобен и ефтин начин да започнете.