fbpx

Очите се отвораат додека се будите, гледајќи како утринското сонце се филтрира низ сенката на прозорецот. И веднаш го чувствуваш тоа. Тежината. Маглата. Црниот облак. Тоа чувство на силна тага што ве тера да сакате да останете во удобноста на вашиот кревет наместо да станете да се соочите со денот.

Можеби вашата депресија ви тежи, или, можеби вашата вознемиреност е премногу голема и не сакате да наидете на ситуации во текот на целиот ден што ќе ги предизвика вашите веќе кревки нерви.

И тогаш ќе помислите: „Се откажувам“.

Велејќи си го ова, можеби се откажувате од списокот за обврски за тој ден. Или во поголема смисла, имате чувство да се откажете од вашите животни цели, а можеби и од самиот себе во тој процес. Секој е склон на овој начин на размислување во одредени периоди од животот. Според Универзитетот во Скрантон, 30% од оние кои поставуваат новогодишни резолуции се откажуваат од нив во рок од две недели. Тешко е во нормален ден да се држите до своите цели. Кога натрупувате депресија, вознемиреност или други проблеми со менталното здравје, лесно може да се разбере зошто некој би сакал да фрли крпа и да се предаде. Ако се борите со овие пречки во менталното здравје, треба да знаете дека не сте вие ​​виновни што ги мислите овие мисли. Всушност, тоа е очекувано, и тоа е во ред. Наместо да дозволите недостаток на мотивација да ве дефинира, можете да дознаете зошто одредени нарушувања можат да доведат до овој начин на размислување и што можете да направите во врска со тоа.

Причини за овој начин на размислување

Ако се чувствувате презаситени и беспомошни овие денови, тоа може да ви помогне да сфатите дека вашето размислување може да се припише на вашата биологија, а не на нешто што сте го направиле погрешно.

Депресијата е една од главните причини. Таа обично создава недостаток на мотивација и длабока тага што го спречува лицето да гледа подалеку од тоа.

Друг водечки извор на овој начин на размислување е вознемиреноста, нешто што може да направи да се чувствувате немоќни.

Анксиозноста може да биде и честа причина. Стравот да сториме нешто и што може да се случи ако го сториме тоа, ги тера некои луѓе да сакаат да се откажат пред да се обидат.

Пост-трауматско стресно нарушување (ПТСН) исто така може да предизвика желба за откажување.

Не е ни чудо што тешките нарушувања на менталното здравје имаат тенденција да ги натераат луѓето да се чувствуваат помалку инспирирано да го зграпчат денот. Освен депресија и вознемиреност, и животните околности можат да доведат до ваква состојба.

Зошто се откажуваме толку лесно?

Можеме да се согласиме дека е полесно да се биде негативен отколку позитивен кога се занимаваме со предизвици за менталното здравје. Паѓате во стари обрасци и навики. Се лутите кога целта не се реализира лесно. Лесно е да се мисли „се откажувам“ ако нашиот мозок е обучен на одреден начин.

Негативните искуства од минатото, семејните системи што растат, стравот, хемискиот дисбаланс, недостатокот на социјална поддршка, проблемите со прилагодувањето, негативнен настан можат да придонесат за ова чувство на беспомошност.

Лесно може да биде резултат на нашето воспитување. Понекогаш го учиме ова однесување од нашите родители и многу е тешко за нас да го смениме пристапот. Може да биде и тоа што нашите родители ни дозволувале да се откажеме, и тие не нè охрабрувале да завршиме нешто. Со други зборови, тоа може да биде научено однесување.

Зошто да продолжите да се обидувате?

Идејата да не вложите никаков напор може да звучи привлечно кога се чувствувате депресивно или вознемирено. Напорот бара енергија и можеби лежењето во кревет изгледа многу подобро. Можеби чувството е добро на краток рок, но има последици од откажувањето кои ќе бидат важни на долг рок.

Фаќањата ги наведуваат потенцијалните последици од откажувањето:

  • Научена беспомошност
  • Нема да го доживеете чувството на постигнување на нешто
  • Недостиг на учење од нови пробување на нови работи
  • Безнадежност
  • Недостаток на самодоверба
  • Губење на професионални и образовни можности
  • Депресија
  • Анксиозност
  • Стрес

Кога ќе се откажете, ги пропуштате можностите и искуствата. Последното нешто што го сакате во животот е да погледнете наназад и да кажете:„ Залудно потрошив многу време откажувајќи се наместо да се обидувам и да го видам дури и неуспехот како искуство за учење “.

Корисни совети за тоа кога се чувствувате очајни и депресивни

Кога навистина се чувствувате лошо или се појавила ситуација што ја предизвикува вашата мотивација веројатно ќе помислите “Се откажувам”.

Можете да направите брзо скенирање на телото и умот и да проверите дали некој, или нешто, го предизвикува овој недостиг на мотивација. Тоа ќе ви овозможи брзо да преземете нешто и барем да процените што ги предизвикува овие чувства на пораз.

Кога ќе се фокусирате на оние помалку од посакувани чувства, обидете се да не паничите или да се лутите на себе. Потсетете се дека чувството е непријатно, но можете да се справите со тоа и сепак да се мотивирате. Со други зборови, признајте го чувството и кажете му дека сè уште имате контрола.

На долг рок, преформулирање на вашето размислување може да биде од корист.

Ова значи да се размислува позитивно. На пример, наместо да кажете:„ Не можам да го сторам тоа “, кажете:„ Не можам да го сторам тоа, но можам да го сторам ова наместо тоа “.

Исто така, може да вежбате визуелизација, замислувајќи се себе си како правите нешто тешко и покрај недостаток на мотивација. Колку повеќе ја практикувате техниката, толку полесно може да стане реално постигнување на целта од која се чувствувате како да се откажувате. Дополнително, можете да се запрашате дали проблемот или проблемите ќе бидат важни за шест месеци, една година или пет години. Ова ни помага да ја задржиме перспективата за тоа колку е лоша нашата ситуација. Поголемиот дел од времето, не е толку лошо.

Доколку ви треба помош

Ако мотивацијата е оскудна и оние мисли „се откажувам“ нема да исчезнат, не срамете се да побарате помош од пријатели, сакани или лиценциран терапевт. Ако барате помош за остварување на вашите цели, размислете да испробате онлајн терапија, пристапен и ефтин начин да добиете помош за да започнете да го остварувате она кое сте го замислиле.

Разговорот со терапевт може да ви помогне да научите алатки кои ќе ви помонгат да си ја вратите среќата и мотивацијата