fbpx

3 знаци дека сомневањето во себе ви создава секојдневни проблеми

Како да препознаете дали вашето самосомневање е нездраво

Малку само-сомневање е здраво и нормално. На крајот на краиштата, сите имаме моменти кога се сомневавме дали работиме доволно, го доведуваме во прашање нашиот успех или премногу се фокусираме на неизвесности. Се имаме сомневано во нашите одлуки или сме се нашле во ситуација кога нашата реакција е: „Јас не сум доволно добар за тоа, не го заслужувам тоа“.
Станува нездраво кога ќе дозволите ова самосомневање да ве одврати од целта која сакате да ја постигнете. Кога самосомневањето – и негативните разговори – стануваат навика, тоа може да ве спречи да зграпчувате можности што ви доаѓаат и делува како само-саботажа. Кога себесомневањето ве спречува да се подобрите и се заглавувате во бесконечна јамка на самонаситност и негатива, ве зафаќа психичка парализа. Подолу се дадени три знаци дека самосомневањето и стравот од погрешни работи може да ја поткопаат вашата способност да ги претворите мислите во акција:

Постојано се извинувате

Да се ​​биде љубезен е одлична карактеристика, но ако сметате дека се извинувате цел ден, тоа би можело да биде знак на ниска самодоверба – особено ако не сте сториле ништо лошо. Неодамна се фатив дека му се извинувам на мојот шеф за навлегувањето во неговата канцеларија во нашето закажано време на состанокот и го сфатив недостатокот на самодоверба што го пренесе тоа. Мојот шеф се согласи на овој состанок, а моето време ми е исто така вредно. Сфаќајќи колку често се извинувате кога некој друг не е во ред, или никој не е виновен, помага да разберете како мали промени во вашето однесување можат да го сменат начинот на кој се пренесувате себеси на другите.

Често се двоумите

Самоуверените луѓе донесуваат информирани одлуки и се држат до нив. Луѓето со само-сомнение се двоумат за своите одлуки, дури и откако ќе го направат своето истражување и ќе дојдат до едуциран заклучок. Претераното размислување доведува до неможност да се донесат цврсти одлуки и тој страв спречува да се случат дејства. Кога ќе донесете одлука, за подобро или за полошо, вие ефектуирате промена. Страшно е да се биде одговорен за промената. Но, одлуките можат да имаат силно, позитивно влијание и важно е да се запамети тоа. Треба да ја разбиеме претпоставката дека одлуката ќе повреди нечии чувства, ќе го затресе бродот или ќе предизвика тензија.

Претпочитате да бидете во позадина

Во ред е да се повлечете се додека не сте подготвени да бидете во центарот на вниманието, но постојано мешање во позадината на собата и обидот да се скриете може да биде знак на ниска самодоверба. Всушност, психолозите Томас Гилович, Викторија Хустд Медвец и Кенет Савитски го измислија терминот ефект на центарот на вниманието. Со визуелноста на имагинарните рефлектори, луѓето кои страдаат од самосомневање создаваат помали, послаби животи отколку што заслужуваат затоа што мислат дека тоа е она што го заслужуваат. Оние што страдаат од центарот на вниманието не дозволуваат самите да го прават она што го сакаат нивните срца и умови. Тие се загрижени дека критичарите ќе им судат, соработниците ќе озборуваат или дека нивната одлука ќе предизвика да се случи најлошото, во обид да не бидат засрамени, тие остануваат што е можно подалеку од светлината.

Елиминирањето на самосомневањето ве води кон животот што го посакувате

Проблемот со самосомневањето е дека стравот што го создава ве спречува да го живеете животот што го сакате – и да, го заслужувате. За да го промените тоа, сакате да го научите вашиот мозок да каже „да“ кога чувствувате дека стравот од неуспех ве спречува да донесете одлука. Полесно е да се каже отколку да се стори, но првиот чекор е да се признае дека самосомневањето честопати се состои од претерани, ирационални мисли. Гласот во вашата глава што вели дека не сте доволно добри, дека не сте во право и дека не вреди да зборувате или да преземете дејства, е прилично убедлив. Но, честопати не е така. Ако верувате во тие лаги, вашите несигурности ќе ве возвратат. Затоа, признајте дека постои сомневање, но направете акционен план за да го спречите тоа.

Доколку имате потреба од помош при справување со самосомневањето, на Разговор.мк мобилната апликација ќе можете да најдете психолози специјализирани за оваа проблематика.