fbpx

Знаци и симптоми на анксиозност

Нормално е луѓето да доживеат некаква форма на приведување кога се соочуваат со ситуации како финансиски предизвици, започнување нова фаза од животот или глобална пандемија. Тие минливи моменти на вознемиреност се од суштинско значење за опстанокот на нашиот вид, бидејќи тие предизвикуваат наплив на адреналин што ни помага да откриеме начини да избегнеме опасни околности.

Многу симптоми на анксиозност можат да влијаат на однесувањето на една личност и да го нарушат нивниот нормален начин на живот. Важно е да бидете свесни за симптомите на анксиозни нарушувања за да добиете точна дијагноза и да научите да управувате со состојбата што е можно порано. Запомнете, вие не мора да живеете со симптоми на анксиозност.

Симптоми на анксиозност кои укажуваат на медицинско нарушување

Анксиозно растројство е состојба на ментално здравје што вклучува чести и постојани чувства на терор или паника, кои честопати се потешки отколку што бара ситуацијата што ги предизвика. Состојбата, исто така, често се меша со секојдневните активности на една личност.

Според статистичките податоци на Здружението за анксиозност и депресија на Америка, анксиозноста е многу честа состојба што погодува околу 40 милиони возрасни лица во САД. Сепак, овие статистички податоци, исто така, покажуваат дека само 36,9 проценти од луѓето погодени од оваа состојба добиваат третман. Стигмата поврзана со ментална болест, меѓу другите фактори, придонесува за ова заостанување во третманот на анксиозност. Дополнително, незнаењето за знаците и симптомите на вознемиреност може да спречи лице да посегне за помош. Можеби не веруваат дека она што го доживуваат налага третман или дека доживуваат симптоми на анксиозност, сериозна, но лекувана состојба.

Нивото на свесност за анксиозните нарушувања значително се подобруваше со текот на годините, но сè уште постои потреба за поширок разговор, особено за време на оваа глобална пандемија. Многумина од нас во моментов живеат со одреден степен на паника и страв, но може да биде уште потешко за оние кои веќе се справуваат со анксиозност. Запознавањето со симптомите на вознемиреност може да ви помогне да утврдите дали грижата и стравот што може да ги почувствувате може да бидат знак на посериозна состојба.

Симптоми на анксиозност

Симптомите на вознемиреност обично спаѓаат во три категории, имено: физички симптоми, ментални симптоми и емоционални / симптоми на однесување. Овие симптоми може да варираат од личност до личност, но постојат некои вообичаени индикатори за вознемиреност. Подолу прочитајте за шест од најчестите симптоми на анксиозност.

1. Напади на паника

Паничните напади често се главен знак на силна вознемиреност. Тие се доста чести, и многу луѓе ги доживуваат неколку пати во животот, особено кога се соочуваат со особено стресна ситуација. Сепак, постојаните напади на паника може да бидат показател на панично растројство, вид на анксиозно растројство кое се карактеризира со повторливи епизоди на интензивен страв, што предизвикува низа екстремни физички реакции дури и таму каде што не постои закана за реална опасност.

Истражувањата покажаа дека само три проценти од Американците доживуваат напади на паника доволно често за да ги исполнат дијагностичките критериуми за панично растројство. Несомнено е дека нападот на паника може да биде застрашувачко искуство што може значително да влијае на вашиот живот.

2. Неконтролирана и честа појава на грижа

Постојаната грижа за одредена ситуација е исто така поврзана со вознемиреност, особено кога ова чувство на загриженост е непропорционално со настаните што го активираат, или кога тоа се случува често во текот на редовните секојдневни активности. Анксиозноста е исто така често придружена со чувство на нервоза или напнатост, или опсесивни мисли за претстојната пропаст или опасност кои се главно неоправдани. Овој симптом често одговара на дијагностичките критериуми за генерализирано анксиозно растројство (GAD). Грижата е нормална реакција кога се соочувате со несигурни или неконтролирани околности, но кога се појавува постојано во подолг временски период и станува неконтролирана или наметлива – ве спречува да продолжите со вашата дневна рутина – тоа може да биде знак на силна вознемиреност.

3. Немир и нервоза

Анксиозноста има тенденција да го забрза срцевиот ритам и претарано да ги дразне нервите, што може да предизвика испотени дланки, срцеви палпитации, чувство на затегнатост во градите или немирни движења на телото како тресење, ритам или треперење. Ова немирно или вознемирено чувство може да биде знак на вознемиреност доколку се јавува често и е предизвикано од обични настани.

Во некои случаи, овој симптом може да се развие во екстремни ситуации како хипервентилација или тешкотии во концентрацијата на одредена задача. Кога овие знаци се појавуваат заедно, тие можат да направат да се чувствувате слаби или уморни. Истражувањата покажаа дека луѓето кои имаат силна вознемиреност често не се во состојба брзо и лесно да ја контролираат својата вознемиреност и може да ги чувствуваат ефектите на анксиозноста подолг временски период.

4. Несоница / проблеми со спиењето

Еден од најчестите симптоми пријавени од луѓе на кои им е дијагностицирана анксиозност е тешкотии при заспивање. Исто така, се сугерира дека луѓето кои доживеале несоница за време на детството, имаат поголема веројатност да развијат анксиозност во нивните возрасни години. Овој симптом честопати е распространет кај луѓето кои имаат вознемиреност затоа што загриженоста често се јавува ноќе кога умот е помалку преокупиран, а недостатокот на сон што е резултат на грижа предизвикува замор и раздразливост, што пак ги влошува ефектите на анксиозноста.

5. Компулсивни или повторувачки однесувања

Компулсивното или повторувачко однесување исто така е поврзано со некои анксиозни нарушувања како генерализирано анксиозно растројство и опсесивно-компулсивно нарушување. Според лиценцираниот психолог Кристи Филиптесе, навиките се разликуваат од една до друга личност, но како и да е, сите спаѓаат во иста категорија на компулсивност: образец на однесување што вклучува упорни и повторувачки дејства што обезбедуваат мало или воопшто не задоволување на лицето кое се занимава со нив. Други навики што покажуваат дека можеби чувствувате вознемиреност се повторувачки физички постапки како враќање неколку пати назад за да проверите дали вашата врата била правилно заклучена пред да го напуштите вашиот стан, упорно грицкање нокти, собирање кожа и други дејства што можеби знаете дека ви го нарушуваат нормален живот, но со кој не можете да престанете да се занимавате.

6. Ирационален страв

Екстремниот страв од одредена работа може да биде знак на фобија, особено кога овој страв е крајно непропорционален со нивото на опасност што го носи такво нешто. Фобиите се вообичаен вид на анксиозно растројство што може да биде слабо или сериозно, но како и да е предизвик да се живее. Најчестите видови на фобии вклучуваат интензивен страв од височина, летање, затворени простори, специфични животни или инсекти и крв.

Освен екстремниот страв што може да резултира од фобија, постојаниот, ирационален страв од непознат настан или ситуација за која верувате дека ќе се појави може да биде и знак на вознемиреност, особено кога овој страв почнува да ве спречува да се впуштите во нормални, дневни активности.

Справување со вознемиреност

Анксиозноста може да биде тешка состојба, но да се биде свесен за симптомите е одличен прв чекор во учењето да се управува и контролира. Ако имате симптоми на вознемиреност, ќе ви помогне да контактирате со лиценциран професионалец за ментално здравје, кој тесно ќе соработува со вас за да го изготви најефективниот план за лекување.

Неколку измени во вашиот животен стил исто така може да помогне во управувањето со симптомите на анксиозност. Овие промени може да вклучуваат:

  • Држење до организирана дневна рутина
  • Вежбање медитација и внимателност
  • Редовно вежбање
  • Вклучување во смирувачка активност како што е читање за одмор или слушање смирувачка музика
  • Намалување на внесот на алкохол, кофеин и никотин
  • Водење список со обврски за дневни задачи, за да имате поорганизиран и помалку стресен живот

За толку многу луѓе кои живеат со вознемиреност, моменталната пандемија предизвика скок на симптомите на анксиозност што ги доживуваат. Во ова време, важно е да го заштитите вашето ментално здравје и да се заштитите од негативност со тоа што ќе се држите само до доверливи извори на вести, ограничувајќи го времето за следење на вестите секој ден и одржувајќи ја вашата непосредна околина организирана за умот да ви биде мирен. Ако некогаш се чувствувате како да не можете повеќе да управувате со вашите симптоми самостојно, онлајн терапијата е одличен начин да се осигурате дека никогаш не се чувствувате сами.

Имате предизвици со вашата анкисозност или панични напади?