fbpx

Што да очекувате за време на вашата прва сесија со терапевт

Имате состанок со терапевт за прв пат и не знаете што да очекувате. Или можеби размислувате да започнете со терапија, но не знаете од каде да започнете. Дознајте повеќе за различните видови терапија, што да очекувате од вашата прва сесија, какви прашања да поставите на вашиот терапевт и многу повеќе.

Како да изберете терапевт

Не постојат двајца исти терапевт. Поставувањето на вистинските прашања ќе ви помогне да го изберете најдобриот терапевт за вас. Прашања што треба да ги поставите пред да закажете состанок:

  • Афилијации: На кои професионални здруженија припаѓате?
  • Позадина: Која е вашата академска позадина и каква е вашата обука за да ве подготви да бидете психолог
  • Цена: Колку ќе ме чини од прилика за целиот процес?
  • Искуство: Каква специјализирана обука и/или искуство сте имале во работата со прашањето со кое се занимавам?
  • Специјалности: Каков тип на терапија правите? (Дали терапевтот најчесто практикува само разговор или вклучува можности за играње улоги, визуелизација, хипноза, уметнички дела, „каросерија“)

Вашата прва сесија

Вашата прва сесија со терапевтот ќе биде различна од идните посети. Првичната посета е период за вие и вашиот терапевт да се запознаете и да добиете идеја како да продолжите. Идните посети ќе бидат потерапевтски по природа. На пример, во вашата втора сесија, може да истражите одреден симптом, проблем или траума од минатото што ги споменавте во првата сесија.

За време на првата сесија, вашиот терапевт може да ве праша:

  • Кои се вашите симптоми?
  • Што ве доведе до терапија?
  • Што мислите дека не е во ред во вашиот живот?
  • Некои прашања во врска со вашата историја, вклучително и вашето детство, образование, врски (семејство, романтични, пријатели), вашата моментална животна ситуација и вашата кариера.

Вие и вашиот терапевт, исто така, треба да се договорите за должината на третманот, методите што треба да се користат, како и деталите за доверливоста на пациентот.

Времетраењето на процесот

Во зависност од вашето прашање и целите на терапијата, терапијата може да трае неколку сесии или неколку недели или години. Иако најверојатно сакате да знаете колку време ќе помине за да се „чувствувате подобро“, нема едноставен одговор. Многу е индивидуализирано.

Различни видови терапија

Терапевтите имаат обука за различни техники кои можат да ви помогнат подобро да се справите со менталните болести, да ги решите личните прашања и да создадете лични промени во вашиот живот. Откривањето каква техника или комбинација на техники што ќе ги користи вашиот терапевт може да ви даде подобра идеја за тоа што ќе се случи за време на вашите сесии. Некои вообичаени видови на терапија вклучуваат:

  • Терапија фокусирана на клиентот (терапија фокусирана на личност): Недирективна форма на терапија за разговор што нагласува позитивно безусловно внимание
  • Когнитивна или когнитивно-бихевиорална терапија: Се фокусира на воспоставување врски помеѓу мислите, однесувањето и чувствата
  • Егзистенцијална терапија: Фокусот е на вас (слободна волја, самоопределување), а не на симптомот
  • Гешталт терапија: Се фокусира на искуството „овде и сега“ на клиентот
  • Психоаналитичка или психодинамичка терапија: Се фокусира на стапување во контакт и работа преку болни чувства во несвесниот ум

Што да го прашате вашиот терапевт

Кога терапевтот ќе заврши, обично треба да ве праша дали имате какви било прашања. Можете да ја искористите оваа можност да го запознаете вашиот терапевт малку подобро со тоа што ќе прашате повеќе за нивната обука, искуство, пристапи и цели за терапија. Можете да прашате:

  • Како ќе ја зачуваш мојата приватност?
  • Колку долго ќе трае секоја сесија?
  • Колку сесии ќе бидат потребни за да се реши мојот проблем?
  • Дали накратко ќе објасните што можам да очекувам да се случи на моите сесии?

Дали терапевтот кој го избравте е добар за вас

Голем дел од успешната терапија е да се чувствувате удобно со вашиот терапевт, што може да дојде со текот на времето. Меѓутоа, ако по неколку состаноци едноставно не кликнете, имате избор да побарате друг терапевт.

За да одредите дали ја примате најдобрата нега од вашиот терапевт, Националната алијанса за ментални болести препорачува да си ги поставите следниве прашања:

  • Дали ве предизвикуваат?
  • Ве проверуваат редовно?
  • Дали тие ве водат кон вашите цели?
  • Ви помагаат да учите?
  • Дали покажуваат прифаќање и сочувство?
  • Дали тие ве третираат како еднакви?

Ако вашиот одговор на кое било од овие прашања е „Не“, тогаш најверојатно е време да размислите за промена на терапевтот. На крајот од сесијата, само кажете му на вашиот терапевт дека нема да се вратите. Немојте да се изненадите ако вашиот терапевт праша зошто.

Можете да одговорите искрено (само чувствувате дека не си одговарате) или само да кажете дека претпочитате да не кажувате. Во повеќето случаи, вашиот терапевт ќе биде професионален и може да препорача друг терапевт кој подобро ќе се вклопи.