fbpx

Чувство на осаменост – како да се надмине

Недостатокот на блиски пријатели и недостатокот на поширок социјален контакт генерално носат емоционална непријатност или вознемиреност позната како осаменост. Многумина од нас во современото општество доживуваат длабоки нивоа на тага, вознемиреност и чувство на нецелосност поради отсуството на основна потреба: заедница. 

Интимните врски со семејството и долгите лични пријателства се два од најважните придонесувачи за здравјето, долговечноста и личната среќа. Кога припаѓаме, доживуваме внатрешен мир и исполнетост, а квалитетот на нашиот живот, па дури и нашето емоционално и физичко здравје се подобруваат.

Повеќето од нас доживеале колку може да боли осаменоста. Со доаѓањето на технологијата и социјалните медиуми и постојано зголемување на брзината на животот, можеби се чувствуваме повеќе поврзани на некој начин, но „човечките моменти“ на вистинска размена лице-в-лице се многу поретки.

Предизвици од осаменоста во одбирање на партнер

За почеток, луѓето кои се плашат да бидат сами често избираат погрешно друштво. Стравот да се биде сам често води до задоволување со помалку, давање приоритет на удобноста пред компатибилноста и откажување од силата да се почитуваат своите вредности. Оние кои не можат да се помират со можноста за осаменост ризикуваат да издржат продолжено незадоволство.

Последиците од задоволувањето за „не баш вистинската личност“ се протегаат многу подалеку од обичната непријатност. Со текот на времето, она што првично изгледа толерантно се трансформира во извор на длабоко незадоволство, оцрнувајќи го секој аспект од животот споделен со неоптимален партнер.

Згора на тоа, стравот од осаменост ни ја одзема моќта да ги наведеме своите потреби во односите. Оваа нерамнотежа на моќ не прави ранливи на манипулации и ја задушува нашата способност да се залагаме за себе.

Среде незадоволително дружење, личниот раст стагнира, а осаменоста се зголемува. Удобноста на познатото друштво го затапува импулсот да се соочите со предизвиците или да ги прифатите осамените определби, попречувајќи го развојот на издржливоста и самосвеста. Можностите за интроспекција и самооткривање се намалуваат, бидејќи одвлекувањата од надворешни извори спречуваат значајна посветеност на сопствените мисли и емоции

Како да се носиме со чувството на осаменост?

Ние напредуваме во заедница, во врска, во давање и примање љубов. Не е чудно што боли осаменоста. Студии на мозокот покажуваат дека чувството на отфрлање и осаменост всушност ја активира нашата матрица на нервна болка..

Кога болката од осаменоста ќе ве зафати, еве неколку алатки кои можат да помогнат да се изгради еластичност.

1. Избегнувајте “итно олеснување”.

Во суштина, дозволува нашата осаменост да не натера да се однесуваме ирационално. Ние импулсивно се впуштаме во однесување на бегство, како јадење, пиење, секс или шопинг (да наведеме неколку вообичаени), за да го избегнеме непријатното чувство да бидеме осамени. Овие однесувања нудат само краткорочно олеснување и честопати се каеме за нив подоцна. Од друга страна, „кул“ осаменост не значи „премногу кул за да бидеш осамен“, туку чувство на задоволство и прифаќање на нашата осаменост без итна потреба да ја ублажиме. Психолозите го нарекуваат ова како да имате високо ниво на контрола на импулсите, користејќи когнитивни процеси за набљудување и распрашување наместо да дејствувате од нашата неволја. Со практикување ладна осаменост, ја негуваме способноста да останеме со себе иако ни е непријатно. Ова е клучот за растење и развивање здрави односи со другите – и со нас самите.

2. Ставете ги во перспектива минатите искуства.

Во детството, сите ние се потпираме на старателите за опстанок, формирајќи силни врски клучни за емоционалната и физичката благосостојба. Неврохемиските процеси ги зајакнуваат овие врски, предизвикувајќи вознемиреност кога се разделуваат, повторувајќи ги стравовите од напуштање. Како возрасни, оваа осаменост може да се чувствува итна како во детството, но од суштинско значење е да ја препознаеме нашата автономија и намалената зависност. Иако болката од разделбата е вистинска, таа не е опасна по живот, а со текот на времето, интензитетот се намалува.

3. Не прашувај зошто, прашај што.

Кога се соочувате со осаменост, природно е да барате објаснувања, поставувајќи прашања како „Зошто ми се случува ова? или “Зошто се чувствувам вака?”. Сепак, задржувањето на овие прашања „зошто“ може да доведе до самообвинување и критикување, влошувајќи ја нашата емоционална состојба. Фокусирањето на „зошто“ може да ги зацврсти негативните обрасци и отпорот на промени. Наместо тоа, поставувањето „ШТО“ прашања нè одржува отворени за нови сознанија и можности за раст. Затоа, наместо да се задржувате на причините за осаменоста, запрашајте се: „Што можам да научам од ова искуство? и “Кој е мојот следен чекор, што да направам?”. Оваа промена во перспективата може да доведе до зајакнување и издржливост, наместо да се чувствувате како жртва на околностите.

4. Гледајте ја осаменоста како дел од вашиот личен раст и преземајте (здрави) ризици во животот.

Вистинската цена за избегнување на осаменоста не е само отсуство на исполнета врска, туку губење на самосвеста, растот и богатството на животните можности кои постојано се развиваат. Прифаќањето на осаменоста како катализатор за личен раст вклучува преземање здрави ризици и прифаќање на осаменоста како простор за самооткривање. Времето сам дозволува сознанија кои можеби нема да се појават во постојано друштво. Да се чувствуваме удобно во сопственото друштво, дури и со чувство на осаменост, е од суштинско значење за премин од неисполнети врски или ситуации во такви кои подобро се усогласуваат со вашите потреби. Со доверба во себе, можете да ја направите промената во вашиот живот што толку сакате да ја направите и да ја гледате вашата осаменост како привремен момент.

5. Сметајте ја осаменоста за нормална

Осаменоста е природен дел од човечкото искуство, дури и во блиски односи. И покрај општествените верувања дека наоѓањето „сродна душа“ ќе ни ја елиминира осаменоста, тоа ретко се случува. Без разлика колку љубов и внимание добиваме од другите, тие не можат целосно да ја пополнат вродената осаменост или „вкусот на разделбата“ во нас. Ова сознание ја нагласува важноста на грижата за себе и прифаќањето на себеси, овозможувајќи ни да се поврземе со другите автентично наместо површно. Со прифаќање на нашите сопствени ранливости и независно одржување на нашата емоционална благосостојба, можеме да им пристапиме на односите со слобода и вистинска поврзаност, да допреме до другите, без очекувања дека тие ќе ја ублажат нашата осаменост. Оваа промена во перспективата поттикнува поздрави и поисполнети врски, вкоренети во самосвеста и меѓусебното почитување.

6. Запомнете: Секој се чувствува осамено.

Во секој момент, милиони, ако не и милијарди луѓе се чувствуваат осамено – никогаш не сме навистина сами во нашата осаменост. Многу личности, вклучувајќи ги и оние на кои им се восхитуваш, исто така се чувствуваат осамени и бараат значајни врски. Кога ќе препознаеме дека секое страдање, вклучително и осаменоста, е заедничко човечко искуство, тоа само по себе станува основа за поврзување.

Побарај дополнителен совет или насока од Ивана Ѓоргиевска

Чувство на осаменост Ивана Ѓоргиевска

Осаменоста е нешто што сите ние може да го доживееме во одреден момент од животот. За многумина, тоа е чувство кое трае само момент, појавувајќи се во одредени ситуации. Но, многу други може да се чувствуваат осамено цело или поголемиот дел од времето.

Преку тераписки сесии приспособени на уникатните искуства и потреби, ќе работиме заедно за да ги откриеме основните фактори кои придонесуваат за вашата осаменост. Без разлика дали се тоа социјална анксиозност, трауми од минатото или тешкотии во формирањето значајни врски… Со поттикнување на подлабоко разбирање на овие основни причини, можеме да почнеме ефективно да ги решаваме. Ако сте подготвени да го направите првиот чекор кон надминување на осаменоста, ве охрабрувам да го пополните формуларот подолу