fbpx

Отпуштање од твоите минати грешки

Човечкиот ум е склон да ги памети негативните искуства многу појасно од позитивните – феномен познат како пристрасност кон негативноста. Оваа вродена тенденција може да не’ наведе да се фиксираме на грешките од минатото, повторувајќи ги во нашите умови како расипана плоча. Сепак, задржувањето на овие минати грешки служи само за зајакнување на чувствата на срам, вина и несоодветност, држејќи нè заглавени во циклус на самокритика.

Ова е товар кој станува се’ потежок со секој изминат ден. Енергијата потрошена во постојано анализирање на грешките од минатото ја намалува нашата способност да се фокусираме на сегашноста и да обликуваме посветла иднина.

Бескрајното задржување на овие грешки служи само за да нè закотви во минатото, попречувајќи го нашиот личен раст и среќа.

Излегување од минатото

Она што сега го сфаќаме како “грешки на нашите животни траектории” може поедноставно да биде жалење или каење за направени избори, како што се откажување од животни можности, работа, свирење музика, давање повеќе време за себе, љубов или грижа за некого, негување на некој идеал, помирување со партнерот или поразумно воспитување на нашите деца.

Таквите „грешки“ се всушност избори, направени свесно или не, кои сега ги оценуваме врз основа на нашите сегашни верувања, нивоа на знаење и акумулирана мудрост.

Во некои случаи, можеби ќе треба да се помириме со навистина ужасни сцени од минатото. Можеби постојат навистина жални дела за преиспитување. Интензитетот е различен, но процесот е сличен. Нашите умови се програмирани да одржуваат живи фрагменти од мртвото минато. Постојано ги репродуцираме сцените, па дури и ментално ги испишуваме сценаријата за да создадеме подраматични ефекти.

Со повторување, негативните мисли растат во сила. Тие може да станат многу моќни како што старееме. Ова обично расте во некоја форма на омраза кон себе. Колку повеќе се задржуваме на тоа, толку повеќе се идентификуваме со таа причина.

Сега што да правиме?

Но, во основа, дали навистина сме она со кое се идентификувавме? Честопати не успеваме да сфатиме дека сме многу повеќе од нашите минати грешки.

Наместо тоа, ако научиме да размислуваме за себе како достојна личност која претходно не била доволно зрела и направила нешто погрешно, можеме да ги канализираме нашите мисли и постапки попозитивно.

Сите ние сме слободни да направиме нешто добро и вредно со нашите животи, почнувајќи токму сега. Само сегашноста нуди можност да се избере акција. Кога нашиот ум престојува во минатото, пропуштаме можности – секунда по секунда – да го следиме идеалот и да бидеме целосно живи.

Ослободувањето од грешките од минатото бара промена на начинот на размислување. Тоа вклучува негување самосвест и практикување самосочувство. Со љубезност и разбирање, признавајќи ја нашата погрешност, можеме да почнеме да се ослободуваме од емоционалниот товар на жалење.

Промена на наративот

Еве неколку начини на кои можете да станете свесни за приказната што си ја раскажувате и да создадете нова што ќе функционира подобро за вас.

Сфатете дека вашето негативно емоционално искуство е преостанат спомен од минатото.

Разберете дека начинот на кој функционира меморијата е дека вашиот мозок има тенденција да привлекува спомени кои се во согласност со тоа како се чувствувате во моментот (на пример, ако се чувствувате осамено, вашиот мозок ќе ги активира сеќавањата на отфрлен/а и сам/а). На овој начин, влегувате во спирала на повторно доживување на вашето болно минато.

Фантазирајте или сонувајте нова приказна. 

Ова НЕ значи да бидете во заблуда. На пример, можеби нема да можам да играм кошарка на 59 години. Но, можам да се замислам себеси како влегувам на работа, ја држам главата високо и се чувствувам самоуверено и среќно. Можам да се потсетам и фокусирам на она што функционира правилно во мојот живот.

Вежбајте малку самодисциплина и престанете да се плашите. 

Мислите како „Скршен/а сум“, „Секогаш ќе бидам сам/а“ и „Никој не ме сака“ не се вистинити и немаат присутни докази. Тие често се засноваат на искуства од минатото, но ние сме тие што треба да ја промениме таа шема.

Обидете се да си помогнете со “ментална симулација”. Замислете алтернативно минато. Може да замислите дека сте бистро и весело 4-годишно дете. Замислете посреќно детство и како тоа би влијаело на вашиот живот. Замислете дека се вклопувате за време на средното училиште, без одбивање или скршено срце. Оваа вежба може брзо да ја зголеми самодовербата и да го намали самосомневањето.

Покажете си малку добрина и сочувство

Умот знае да биде нељубезен. Гледајќи ја борбата, почнуваш да се прашуваш, што не е во ред со мене? И зошто е ова толку тешко? Се повикувате во спирала на осудување и самообвинување. Кога се чувствувате вознемирени, не додавајте повеќе тежина – подадете си рака за помош. Покажете си љубезност кога чувствувате дека најмалку да го заслужувате тоа.

Кога си простуваме за грешките од минатото, ги ослободуваме синџирите што не’ врзуваат за нашите минати постапки. Ја признаваме нашата хуманост, нашата погрешност и нашиот капацитет за раст.

Во ред е да дозволите вашите сеќавања од минатото и вашето емоционално искуство да се променат. Кога добивате попозитивно емотивно искуство во сегашноста, веројатно ќе сфатите дека всушност имате и многу позитивни спомени од минатото… и лошите нема да ве задржуваат.

Побарај совет или насока од Нина Тасевска

минати грешки нина тасевска

Преку индивидуализирани сесии, ќе ги истражиме вашите негативни мисли, ќе разбереме од каде доаѓаат за да работиме заедно и да создадеме попозитивни начини на размислување. Ја сум тука да ве поддржам да ја преработите вашата приказна и да најдете посветол поглед кон животот. Ако имате какви било прашања или сакате да дознаете повеќе за тоа како можам да ви помогнам, ве молиме пополнете го формуларот подолу. 

Прво, да бидеме љубезни кон себе, а потоа да бараме шанси да направиме уште повеќе добри дела.