fbpx

Како недостаток на сон влијае на нашата ментална состојба?

Во нашите раздвижени животи, често поттикнати од доцните ноќни активности и дигиталните одвлекувања, важноста на добар ноќен сон има тенденција да се потценува. Овој надзор, сепак, носи значителна цена – не само за нашето физичко здравје, туку и за нашата ментална благосостојба. Недостаток од сон, кој често се занемарува, е тивка епидемија која погодува милиони ширум светот.

Родителите со мали деца обично се строги во однос на времето за спиење, со наметнување на чести дремки и ригидна рутина. Ова е главно затоа што уморните деца се предизвик за справување, претворајќи го секое помало прашање во криза. Сепак, овој строг пристап може да создаде проблем додека децата растат во тинејџери, бидејќи се бунтуваат против правилата за рано спиење.

Како возрасни, често ја занемаруваме важноста на спиењето и неговото влијание врз нашата благосостојба. Додека родителите веќе не се наоколу за да го наметнат времето за спиење, општествените норми и постојаното одвлекување на вниманието придонесуваат за занемарување на соодветниот сон. 

Последица на тоа е каскада од негативни мисли и емоции, бидејќи заморот ги засилува нашите несигурности и нервози. Недостатокот од сон, кој често се занемарува, е тивка епидемија која погодува милиони ширум светот.

Како спиењето и недостаток на сон влијае на умот

Спиењето не е само пауза од реалноста; тоа е сложен танц на невротрансмитери за да го подмладат умот. За време на различните циклуси на спиење, нашиот мозок ги обработува емоциите, ги консолидира сеќавањата и го регулира расположението. Хроничниот недостаток на сон го нарушува овој деликатен процес. Ова доведува до нерамнотежа на невротрансмитерите како серотонин и допамин, клучни играчи во одржувањето на менталната благосостојба.

Когнитивнo влијание: последици од несоницата

Недостатокот од сон ја нарушува когнитивната функција, што доведува до тешкотии во концентрацијата, пропусти во меморијата и компромитирани вештини за донесување одлуки. Како терапевт, често се среќавам со клиенти кои се борат со овие когнитивни предизвици, нивната ментална јасност замаглена од последиците од немирна ноќ.

Еден од најочигледните ефекти на лишувањето од сон се турбулентните емоции што следуваат. Емоционалните центри на мозокот стануваат преосетливи, засилувајќи ги негативните емоции додека ја намалуваат способноста за регулирање на реакциите. Оние кои се борат со нагли промени во расположението, често наоѓаат утеха со подобра регулација на спиењето. Добриот сон е моќен противотров за емоционалните турбуленции.

Засилување на стресот

Стресот, сеприсутниот придружник на модерниот живот, тесно се испреплетува со лишувањето од сон. Врската е реципрочна – стресот го нарушува сонот, а лишувањето од добар сон го влошува стресот. 

Неможноста ментално да се ослободите од работата или социјалните обврски може да резултира со постојана анксиозност, директно влијаејќи на способноста да се постигне мирен сон. Неправилните работни распореди, честопати производ на современиот работен пејзаж, дополнително го нарушуваат деноноќниот ритам на телото, придонесувајќи за низа проблеми поврзани со спиењето.

Брзата природа на модерниот живот и преоптоварувањето со информации додаваат уште еден слој на стрес. Постојаната изложеност на вести, социјални медиуми и притисоци може да доведе до хроничен стрес и ја зголемува веројатноста за несоница или други нарушувања на спиењето. Еден истакнат фактор е сеприсутноста на екраните и изложеноста на сина светлина што ја емитуваат паметните телефони, таблетите и компјутерите.

Кога станува збор за неспиење, главоболките стануваат чести, со пресекот на исцрпеност и стрес. Вашиот имунолошки систем, почнува да слабее.

Побарај совет или насока од Цветанка Бурзевска

Цветанка Бурзеска недостаток на сон
Цветанка Бурзевска,
Лиценциран психолог

Вклучувам Гешталт уметничка терапија, каде клиентите ги изразуваат внатрешните борби преку уметноста. Овој комбиниран пристап ги истражува различните аспекти на проблемите со спиењето, нудејќи увид во емоционалните и психолошките димензии.

Бидете сигурни, со овие алатки и пристапи, можеме да го вратиме спокојството во вашите ноќи. Ако имате какви било прашања или сакате да разговарате за вашите конкретни проблеми подетално, ве повикувам да го пополните формуларот подолу.

Враќање на квалитетниот сон

Решавањето на овие предизвици вклучува усвојување внимателна употреба на технологија, воспоставување конзистентни рутини за спиење и создавање средини погодни за спиење. Препознавањето на влијанието на модерниот живот врз спиењето е од клучно значење за поттикнување на здрави навики за спиење и севкупна благосостојба.

Но, понекогаш неможноста да заспиете не е мрзеливост, туку начин да избегате од предизвикувачките мисли за работата, врските или минатите искуства. За да го вратите мирниот сон, пристапете кон саморефлексија со нежност и имагинација во текот на вечерта или секое утро.

  • За што сум навистина тажен во моментов?
  • Кој ме повреди?
  • Што треба да се промени?
  • Која е вистинската тага под површинската вознемиреност?
  • И што да правам следно?

Ова се непријатни прашања без сомнение, но потребно е да се соочиме со нив.

Побарај совет или насока од Цветанка Бурзевска

Цветанка Бурзеска недостаток на сон
Цветанка Бурзевска,
Лиценциран психолог

Вклучувам Гешталт уметничка терапија, каде клиентите ги изразуваат внатрешните борби преку уметноста. Овој комбиниран пристап ги истражува различните аспекти на проблемите со спиењето, нудејќи увид во емоционалните и психолошките димензии.

Бидете сигурни, со овие алатки и пристапи, можеме да го вратиме спокојството во вашите ноќи. Ако имате какви било прашања или сакате да разговарате за вашите конкретни проблеми подетално, ве повикувам да го пополните формуларот подолу.